Avatar

Podobno jak nie posmarujesz, to nie pojedziesz. Nie w przypadku elementów mocujących koło.

Nigdy nie smaruj gwintów śruby nakrętek czy szpilek!

Smarowanie zmienia współczynnik tarcia co za tym idzie wpływa na współczynnik momentu obrotowego.

Istnieje wiele opinii na temat smarowania gwintów. Niektórzy stosują teflon lub miedź w spray’u, WD-40 albo olej silnikowy. Chcą przez to zapobiec rdzewieniu i ułatwić odkręcanie. 

Inni wzdrygają się z przerażeniem, mówiąc, że smarowanie gwintu będzie skutkować samoodkręcaniem.

Znaczna część "lepkości" spowodowanej przez właściwy moment obrotowy pochodzi z kontaktu między współpracującymi powierzchniami. Nawet cienka warstwa substancji smarującej pomiędzy tymi powierzchniami może stworzyć barierę hydrauliczną, uniemożliwiającą zastosowanie odpowiedniego momentu obrotowego.

Producenci, inżynierowie i inni eksperci branżowi zdają się jednomyślnie sprzeciwiać się smarowaniu. Z drugiej strony, niektórzy klienci, majsterkowicze i samozwańczy eksperci z forów internetowych twierdzą, że używają smaru do gwintów od zarania dziejów.

Wszystkie oferowane przez nas elementy montażowe jak i zabezpieczenia do felg pokryte są na etapie produkcji specjalistycznymi powłokami zapobiegającymi rdzewieniu, ale część asortymentu dostępnego na polskim rynku (produkcji chińskiej) wydaje się być bardziej podatna na rdzę.