Szpilki do kół – Wszystko, co musisz wiedzieć
Szpilki kół to gwintowane elementy mocujące koła montowane półtrwale bezpośrednio w piaście pojazdu, poprzez bęben hamulcowy lub tarczę hamulcową. Koło zakłada się na szpilki i przykręca nakrętkami. Gdy koło jest zdejmowane w celu wymiany opon itp., szpilki pozostają w piaście.
Podstawowe informacje o szpilkach do kół
Szpilki wbijane do kół są wyposażeniem fabrycznym i nie możesz ich wymienić na śruby. Natomiast szpilki wkręcane to alternatywa dla śrub i są dodatkiem na rynku wtórnym. Gdy masz samochód fabrycznie wyposażony w śruby to możesz zamienić je na szpilki wkręcane.
Szpilki vs śruby – porównanie
Śruby kół są standardem w wielu europejskich samochodach i wykorzystują gwintowany trzpień przymocowany do stożkowej głowicy, która pasuje do otworów w piaście. Śruba przechodzi przez felgę prosto do piasty, blokując wszystko na miejscu. Trudność ze śrubami polega na tym, że tarcze hamulcowe mogą się swobodnie obracać, gdy koło jest zdjęte, ponieważ nie ma blokady utrzymującej je w miejscu. Oznacza to, że podczas składania wszystkiego z powrotem trzeba ponownie wyrównać tarczę hamulcową z piastą i otworami w feldze.
Szpilki różnią się tym, że zamiast pojedynczego elementu wkręcanego w piastę, są montowane w piaście i wystają poza płaszczyznę tarczy hamulcowej. Koła są montowane za pomocą nakrętek, które są przykręcane do szpilek. Ułatwia to montaż felg bez konieczności martwienia się o ustawienie wszystkiego w jednej linii.
Wady szpilek
W sytuacji, gdy gwint na szpilce ulegnie zerwaniu, nieunikniona staje się konieczność jej wymiany, co zazwyczaj wiąże się z pewnym stopniem skomplikowania.
Większość szpilek wbijanych jest zaprojektowana i zalecana do montażu za pomocą prasy mechanicznej lub hydraulicznej, aby zapewnić
prawidłowe osadzenie bez uszkodzeń. Możliwe jest, choć nie jest to zalecane, zamontowanie szpilki wbijanej za pomocą podkładki i nakrętki w celu wciągnięcia jej do piasty. W takim przypadku instalator musi upewnić się, że szpilka jest w pełni osadzona i że gwintowana część nie zostanie uszkodzona. Chociaż jest to powszechna metoda montażu stosowana przez wielu mechaników warsztatowych, metoda ta nadmiernie obciąża sworzeń i może powodować jego rozciąganie i zmęczenie, co może prowadzić do przedwczesnej awarii.
W pewnych sytuacjach konieczne może być również wymienienie całej piasty, zwłaszcza gdy nie istnieje możliwość wymiany pojedynczych szpilek. Jest to główny czynnik, który znacząco wpływa na koszt naprawy, ponieważ wymaga zakupu i instalacji nowej piasty. Warto zauważyć, że nie wszystkie piasty umożliwiają wymianę pojedynczych szpilek, co może skomplikować proces naprawy i zwiększyć koszty związane z wymianą całego komponentu.
Jakie szpilki do kół oferujemy w naszej ofercie?
Szpilki wbijane (wciskane) są montowane w piaście tarczy lub bębna i mogą wymagać demontażu piasty z pojazdu w celu demontażu. Składają się one z części gwintowanej i części o większej średnicy, zwanej radełkiem, która jest wielowypustowa / wielorowkowa, aby zapobiec obrotowi. Średnica radełka jest większa niż otwór w piaście, co wymaga wciśnięcia w celu osadzenia sworznia. Szpilka jest zabezpieczona przed przeciągnięciem przez piastę za pomocą ogranicznika o większej średnicy na końcu.
Istnieje jednak jeszcze inny rodzaj szpilek do piasty, który jest mniej powszechnie stosowany – głównie w motosporcie lub tuningu.
Wkręcane szpilki do kół są nieco inne i mniej powszechne. Mają one gwintowany wał od początku do końca. Niektóre są zakończone wypustką na klucz imbus celem ułatwienia przykręcania / odkręcania. Są instalowane poprzez wkręcenie ich bezpośrednio w otwór przeznaczony na śruby, gdzie gwinty utrzymują je na miejscu.
Posiadamy wytrzymałe szpilki do kół: Przegląd naszej oferty
W naszej różnorodnej ofercie szpilek do kół kładziemy nacisk na dostarczanie rozwiązań dopasowanych do różnych preferencji i potrzeb klientów. Oferujemy dwie główne kategorie szpilek do kół, aby zapewnić elastyczność i zaspokoić różne oczekiwania:
Szpilki Wbijane
- Nasze szpilki wbijane to solidne elementy, które są montowane bezpośrednio w otworze, gdzie żebrowanie skutecznie chwyta otwór, utrzymując szpilki na miejscu. Ten tradycyjny rodzaj mocowania zapewnia pewność utrzymania kół w bezpiecznym położeniu.
Szpilki Wkręcane:
- Klienci poszukujący alternatywnego rozwiązania mogą zwrócić uwagę na nasze szpilki wkręcane. Ten nowoczesny rodzaj szpilek cechuje się stale gwintowanym wałem aż do łba, który jest zazwyczaj łbem sześciokątnym. Mocowane są poprzez wkręcanie ich bezpośrednio w otwór, co sprawia, że są łatwiejsze do montażu i demontażu.
Dzięki temu podziałowi na szpilki wbijane i wkręcane, nasi klienci mają możliwość wyboru opcji, która najlepiej odpowiada ich indywidualnym preferencjom i wymaganiom. Nasze szpilki do kół zapewniają nie tylko solidne mocowanie, ale również elastyczność dostosowania do różnych typów pojazdów i preferencji użytkowników.
Nasze szpilki do kół wyróżniają się doskonałą wytrzymałością z kilku istotnych powodów:
- Materiał najwyższej jakości: Wykorzystujemy tylko materiały najwyższej jakości, takie jak stal nierdzewna lub inne specjalistyczne stopy, które charakteryzują się doskonałą wytrzymałością na rozciąganie i skręcanie. To gwarantuje, że nasze szpilki utrzymają wysokie obciążenia i będą odpornie działać w różnych warunkach.
- Precyzyjne wykonanie: Proces produkcji naszych szpilek do kół jest poddany rygorystycznym normom jakościowym. Precyzyjne wykonanie każdej szpilki pozwala uniknąć wad materiałowych i zapewnia doskonałą spójność, co ma bezpośredni wpływ na wytrzymałość produktu.
- Odporność na warunki atmosferyczne: Nasze szpilki są zaprojektowane, aby skutecznie stawiać czoło ekstremalnym warunkom atmosferycznym, takim jak wilgoć, korozja czy zmienne temperatury. To sprawia, że są one nie tylko trwałe, ale również chronią przed przedwczesnym zużyciem.
- Innowacyjne technologie produkcji: Wprowadzamy innowacyjne technologie produkcji, które pozwalają nam uzyskiwać szpilki o wyjątkowej wytrzymałości. Dążymy do ciągłego doskonalenia naszych procesów, aby sprostać wymaganiom klientów oczekujących trwałych i niezawodnych produktów.
Dlatego też nasze szpilki do kół są tak wytrzymałe, oferując nie tylko solidne mocowanie kół, ale także długotrwałą niezawodność w różnorodnych warunkach eksploatacyjnych.
Jak dobrać szpilki do felg?
W przypadku szpilek wbijanych zawsze zaleca się wybicie szpilki, aby precyzyjnie określić wymiar średnicy radełka. To kluczowy krok, który gwarantuje dokładne dopasowanie szpilek do felg i zapewnia bezpieczne mocowanie koła.
Podsumowanie
Jeśli szukasz nietypowych szpilek do kół, jesteś we właściwym miejscu. Posiadamy wieloletnie doświadczenie w branży elementów złącznych i pomogliśmy wielu klientom znaleźć odpowiednie rozwiązanie dla ich pojazdów. Specjalizujemy się także w dostarczaniu na zamówienie szpilek do kół przeznaczonych do pojazdów terenowych typu ATV oraz do aut zabytkowych. Skontaktuj się z nami, aby dowiedzieć się, jak możemy Ci pomóc.