Avatar

Aby zapewnić prawidłowe i bezpieczne dopasowanie, konieczne będzie zidentyfikowanie specyficznych cech śrub lub nakrętek.

Istnieją 4 główne elementy do identyfikacji prawidłowej śruby / nakrętki do felg:

1. Średnica i skok gwintu

Oferujemy M12x1,25, M12x1,5, M12x1.75, M14x1.5, M14x2 i 1/2 UNF. Te rodzaje gwintów obejmują ponad 90% samochodów poruszających się po Europie. Jeśli nie jesteś w stanie dowiedzieć się, jakiego gwintu potrzebujesz, zadzwoń do nas, a my możemy dobrać odpowiedni parametr śruby czy nakrętki.

2. Typ osadzenia

Istnieją trzy główne typy gniazd nakrętek / śrub do kół:

Śruby stożkowe

Jest to najpopularniejszy rodzaj mocowania nakrętek kołowych lub śrub do kół z rynku wtórnego.

Śruby sferyczne (tzw. kula)

Popularne osadzenie w przypadku kół OE (Original Equipment) 

Pojazdy, które używają śrub sferycznych to: Volkswagen, Audi, Seat, Skoda, Mercedes, Porsche, Honda. Śruby sferyczne dzielimy pod względem promienia kuli (Radius) na R12, R13, R14 i R15

Śruby z płaską podkładką

Płaskie osadzenia są popularne dla marek Citroen, Peugeot, Toyota, Lexus, Mitsubishi i Land Rover wyposażonych w koła OE (Original Equipment).

3. Długość gwintu / wysokość / średnica

Ważne jest, aby potwierdzić wymiary.

W przypadku nakrętek krytych wysokość całkowitą, aby była odpowiednio dopasowana do długości szpilek piasty.

Dla śrub długość robocza gwintu wystająca poza płaszczyznę przylegania felgi do piasty po włożeniu śruby w gniazdo felgi.

Jeśli potrzebujesz dłuższych śrub niż standardowe, zmierz całkowitą wymaganą długość śruby. Oferujemy szeroki zakres długości gwintów śrub od 21 mm, do 69 mm.

4. Rozmiar klucza

Główne rozmiary łbów śrub koła to: 17 mm, 19 mm i 21 mm. Warto dowiedzieć się, jaki jest obecny rozmiar sześciokąta, aby nowe nakrętki kół lub śruby kół były kompatybilne z kluczem, który wozisz w samochodzie.