Avatar

Zadaniem śrub do kół lub nakrętek jest połączenie kół z pojazdem. Obręcze są przykręcone do piasty koła lub tarczy hamulcowej czy bębna hamulcowego.

Śruba koła jest stożkowym lub sferycznym sworzniem z gwintem. Na końcu cylindra znajduje się sześciokątna głowica. Śruby kół są również określane jako śruby do felg. Nakrętki kół mają gwint wewnętrzny, za pomocą którego są nakręcane na szpilki piasty, dzięki czemu koła są połączone z piastą.

Jakie są rodzaje śrub do felg lub nakrętek kół?

sruby-do-felg-rodzajenakretki-do-felg-rodzaje

Często nakrętki i śruby mają różne gwinty i rozmiary klucza. Ponadto różnią się długością.

Podczas gdy w Europie używane są zazwyczaj śruby z kluczem o rozmiarze 17 lub 19, japońscy producenci używają głównie klucza 21 w swoich pojazdach.

Powierzchnie styku śrub i nakrętek są stożkowe lub kuliste.

Ponadto istnieją modele z tzw. płaskim osadzeniem tzw. Płaska podkładka, w którym obie powierzchnie stykowe leżą płasko na sobie.

W Europie koła są mocowane głównie śrubami, podczas gdy w Azji w większości przypadków koła są mocowane za pomocą nakrętek kół.

Dlaczego śruby kół i nakrętki kół są ważne dla mojego pojazdu?

Ponieważ twoje koła są jedynym połączeniem z drogą, ich przywiązanie do samochodu jest oczywiście szczególnie istotne. Nakrętka koła musi być zawsze dostosowana do zamontowanych felg. W jednym i tym samym pojeździe często różnią się śruby kół i nakrętki felg aluminiowych kół letnich, a kół zimowych, które zwykle mają stalową obręcz.

Jeśli używasz nieodpowiednich nakrętek i śrub, zawsze istnieje ryzyko, że mogą się poluzować podczas jazdy. Kupując śruby kół, zwracaj uwagę na prawidłowy kołnierz, w przeciwnym razie felga może zostać uszkodzona. Ponadto średnica gwintu, długość gwintu i skok gwintu muszą odpowiadać specyfikacjom producenta. Podczas jazdy na koło działają różne siły, takie jak przyspieszenie, siły hamowania lub siły na zakrętach, aby je przekazać, należy zawsze zapewnić zarówno siłę, jak i kształt między obręczą a piastą koła. Wadliwe lub nieprawidłowo zamontowane elementy montażowe kół mogą spowodować poważne wypadki!

Skąd wiesz, że potrzebujesz nowych śrub kół lub nakrętek?

Aby śruby koła i nakrętki musiały zostać odnowione, należy rozpoznać następujące symptomy:

  • Brak śruby lub nakrętki
  • Silna korozja śrub kół i nakrętek
  • Śruba nie może zostać przykręcona (zazwyczaj gwint jest uszkodzony)
  • jeśli chcesz wizualnie poprawić swój pojazd

Czy mogę samodzielnie wymienić śruby i nakrętki kół?

Zmiana nakrętek kół i śrub kół można zrobić bez większego wysiłku nawet w domu lub w warsztacie hobbystycznym. Musisz wykonać te same czynności, które są konieczne przy zmianie opony.

Na co powinieneś zwrócić uwagę:

Najpierw należy oczyścić i odrdzewiać powierzchnie gwintowane. Po instalacji niezwykle ważne jest, aby nowe śruby były dokręcone momentem określonym przez producenta. To jest około 80 do 200 Nm dla dzisiejszych samochodów. Zaleca się również ponowne dokręcenie śrub kluczem dynamometrycznym po około 50 do 100 km jazdy.

Jakie są koszty nowych śrub kół i nakrętek kół?

Sklep dofelg.pl oferuje zarówno śruby do felg jak i nakrętki do kół, a także zestawy antykradzieżowe do Twojego pojazdu. Zaleca się wymianę wszystkich innych przy zmianie uszkodzonej nakrętki lub śruby.

Najlepsze zabezpieczenia do felg firmy McGard kosztują od 125zł.

Ceny śrub i nakrętek różnią się w zależności od długości, rozmiaru klucza i skoku gwintu oraz sposobu wykończenia.

Teraz przejrzyj naszą ofertę wysokiej jakości osprzętu do felg i zamów wygodnie nakrętki i śruby do swojego pojazdu.